Landskydninger på 15 meter, 50 meter og 200 meter.

Siden 1953 har De Danske Forsvarsbrødre afholdt landsskydninger på 15 meter og 200 meter. Disse årlige stævner samler skytter fra landets selskaber, der under sportlige og kammeratlige former dyster om pokalerne.

Landskydning 15 meter.

Afvikles i marts måned i Jylland af 7. Kreds, på Sjælland af 3. Kreds og på Bornholm.

Landsskydeudvalget står for den praktiske gennemførelse af skydningen på stævnedagen.

Landsskydning på 50 meter.

Afvikles i 3. kvartal af på banerne ved Bredstrup Pjedsted Idrætsforenings Skyttecenter i Pjedsted.

Landskydeudvalget står for gennemførelsen at stævnedagen.

RESULTATER - 2023

Søndag den 27. august 2023 blev Landsskydningen på 50 meter afviklet.

Forsvarbrødrene deltog med 2 Hold i Åben Klasse, men da der skal være mindst 3 hold for at pokalen udleveres, fik vi lov til af "passe" på den endnu et år.

Individuel blev Aksel Ibsen nr. 2 i Åben Klasse, og Erik Dalgas nr. 4 (lige uden for præmierækken).

Forår 2023 / Resultater / skydning

Søndag d. 5. februar afholdte 7. Kreds skydning i Bredstrup Pjedsted Idrætsforenings skyttecenter.

Her deltog skytter fra De Danske Forsvarsbreødre for Fredericia og Omegen med to hold i Åben klasse.

Hold 1 - repræsenteret ved

Aksel Ibsen, Jens Ravn og Erik Dalgas, der desvære måtte  ”aflevere” pokalen til Kolding, der vandt med 2 point.

Hold 2  - repræsenteret ved

Tommy Wulff, Børge Andersen og Knud Erik Pedersen blev nr. 4.

------

Søndag den 5. marts blev afholdt Landsskydning – vest - i Bredstrup Pjedsted Idrætsforenings skyttecenter (Landsskydning øst blev afholdt i Næstved).

Her deltog vi med to hold

Hold 1 repræsenteret ved

Aksel Ibsen, Jens Ravn og Erik Dalgas, der blev nr. 2 med 568 point.

Vinder blev blev Karise- Spjellerup med 582 point

Bedste Fredericia-skytte blev Aksel Ibsen som nr. 5, som så gik videre i Mesterskabsrunden, hvor det også blev til en 5. plads.