Formanden orienterer - Juli kvartal 2024

Kære Brødre

Fejringen af 6. juli-dagene 2024 løber af stablen i de kommende dage. som du måske allerede ved, gennemfører vi hele det traditionelle program med mange nye tiltag i anledning af 175 - årsjubilæet, som du kan læse mere om i programmet, som du finder på vores og Fredericia Kommunes hjemmesider.

Allerede i september sidste år satte Borgmesteren, Garnisonskommandanten og jeg os sammen for at drøfte rammerne for dette års arrangement på baggrund af de erfaringer fra 2023, som vi havde modtaget fra de mange frivillige foreninger, orkestre, musikkorps og involverede aktører.

Drøftelserne mundede blandt andet ud i , at 6. Juli Komiteen fik et bedre budget til at klare de øgede udgifter og investeringer i de nye tiltag i forbindelse med 175 - årsjubilæet, fastholdelse af 6. Juli-frokosten i Eksercerhuset på Kultur Kasernen, afsløringen af general de Meza busten ved Kongens Port, samt ikke mindst deltagelsen af Gardehusarregimentes Hesteeskadron den 04.-07. jul. Jeg vil gerne igen takke for det fantastiske samarbejde og sammenhold, der er mellem byen, garnisonen og 6. Juli Komiteen, samt alle øvrige foreninger, og andre deltagende og bidragende aktører. Uden det store og vedholdende engagement, samspil og fællesskab, som alle bidrager til, ville vi ikke kunne planlægge og gennemføre et så mangfoldigt program. Tusind tak for det.

Læs meter om 175-årsjubilæet på vores hjemmeside - HER

Jeg håber, at vi Ses :-)